گفتاری در باب صبر



نویسنده (ها) : آیت الله سید علی خامنه ای
ناشر : دفتر نشر فرهنگ اسلامی
آخرین بروزرسانی : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
شابک : 9789644760754
تاریخ اولین نوبت انتشار : ۱۳۸۳
زبان های در دسترس : فارسی
تعداد صفحات : ۸۰
قیمت : ۳۶۰٬۰۰۰ ریال

صبر یکی از ۱۰ ویژگی اصلی است که پیامبران الهی از آن بهره‌مند بوده‌اند و بهره‌مندی از آن را به پیروان خود توصیه کرده‌اند. التزام به صبر سختی‌هایی دارد. یکی از این سختی‌ها دریافت و انتخاب از میان تفاسیر متنوع و مختلفی است که درباره آن در میان عالمان وجود دارد و هریک از دریچه‌ای متفاوت و گاهی متناقض به آن نگاه کرده‌اند. ناگفته پیداست که تمامی این تفاسیر نمی‌توانند صحیح باشند. به بیان دیگر، برخی در تفسیر صبر و توصیه به آن راه به بیراهه برده‌اند.

"گفتاری در باب صبر" عنوان کتابی ۹۰ صفحه‌ای است که به همت انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است. خوانندگان با خواندن این کتاب با ابعاد مختلف مفهوم صبر از منظر آیات و روایات آشنا می‌شوند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدا مفهوم صبر را از منظری عامیانه شرح می‌دهند. ایشان پس از این ارزیابی کلی، اهمیت و جایگاه صبر را از منظر آیات و روایات خاطرنشان می‌کنند.

در ادامه، سه میدان اصلی صبر یعنی صبر بر انجام تکالیف (طاعت)، صبر در برابر معصیت و صبر برابر حوادث ناگوار (مصیبت) با ارائه مثال‌های مختلف و همچنین راهکار‌هایی برای بهره‌مندی از آن توضیح داده شده است. در انتها نیز با ذکر آثار و فواید صبر مانند پیدایش روح شکست‌ناپذیری، بروز خصلت‌های نیک و نهان و توجه و اتکاء بیشتر به خدا کتاب پایان می‌یابد.

ارسال با ایمیل: