شورای موارد خاص
بسمه تعالی
در مواردی که دانشجو در جریان تحصیل با مشکلاتی مواجه گردد که با مقررات و آییننامههای مربوطه قابل رفع نمیباشد، شورای بررسی موارد خاص دانشگاه تشکیل جلسه داده و درخواست را بررسی مینماید.
درخواستهایی که قابلیت طرح در شورای مزبور را دارند، عبارتاند از:
دوره کارشناسی
۱- درخواست مهمانی
۲- درخواست مرخصی پزشکی با ارائه مدارک
۳- درخواست مرخصی بارداری و زایمان با ارائه مدارک
۴- درخواست افزایش سنوات تحصیلی دانشجویانی که حداکثر مدت مجاز تحصیلی آنها به پایان رسیده است (نیمسال نهم به بعد)
۵- درخواست ادامه تحصیل دانشجویانی که به دلیل مشروطی در شرف اخراج قرارگرفتهاند، مشروط بر اینکه با گذراندن واحدهای باقیمانده حداقل معدل لازم جهت فارغالتحصیلی کسب شود
نکته: درخواست مذکور حداکثر تا ۳ هفته پس از شروع ترم باید داده شود، در غیر این صورت درخواست مذکور در نیمسال آتی مورد بررسی قرار میگیرد
۶- درخواست بازگشت به تحصیل دانشجویانی که با دلایل موجه و ارائه مدرک حداکثر یک سال برای ثبتنام مراجعه نکردهاند
۷- درخواست تغییر رشته دانشجویان در همان گروه آزمایشی
نکته: درخواست مذکور حداکثر تا ۳ هفته پس از شروع ترم باید داده شود، در غیر این صورت درخواست مذکور در نیمسال آتی مورد بررسی قرار میگیرد
۸- درخواست انتقال توأم با تغییر رشته منوط به موافقت دانشگاههای مبدأ و مقصد
دوره کارشناسیارشد
۱- درخواست مهمانی منوط به موافقت استاد راهنما و دانشگاههای مبدأ و مقصد
۲- درخواست مرخصی پزشکی با ارائه مدارک
۳- درخواست مرخصی بارداری و زایمان با ارائه مدارک
۴- درخواست افزایش سنوات تحصیلی دانشجویانی که حداکثر مدت مجاز تحصیلی آنها به پایان رسیده است (نیمسال هفتم به بعد)
۵- درخواست بازگشت به تحصیل دانشجویانی که با دلایل موجه و ارائه مدرک حداکثر یک سال برای ثبتنام مراجعه نکردهاند
۶- درخواست بازگشت به تحصیل دانشجویان دارای دو نیمسال مشروطی و حداقل معدل ۱۳ و حداکثر ۱۲ واحد باقیمانده غیر پایاننامه
۷- اعطای یک نیمسال تحصیلی جهت جبران معدل به دانشجویان دارای یک نیمسال مشروطی که کلیه واحدها را بالای ۱۲ شده است ولی معدل کل زیر ۱۴ است
دوره دکتری
۱- درخواست مرخصی پزشکی با ارائه مدارک
۲- درخواست مرخصی بارداری و زایمان با ارائه مدارک
۳- درخواست افزایش سنوات تحصیلی دانشجویانی که حداکثر مدت مجاز تحصیلی آنها به پایان رسیده است (نیمسال دهم به بعد)
نکته: دانشجویانی که تا پایان نیمسال پنجم تحصیلی اقدام به اخذ موضوع رساله نکرده باشند، جهت ادامه تحصیل ابتدا باید درخواست افزایش سنوات تحصیلی خود را به شورا ارسال نمایند و سپس اقدام به اخذ موضوع نمایند، در صورتی که تا پایان نیمسال هشتم تحصیلی دانشجویی موضوع رساله تصویب نکرده باشد، از نیمسال نهم تحصیلی درخواست دانشجو جهت افزایش سنوات تحصیلی در اختیار شورای دانشگاهی نبوده و جهت تصمیمگیری به شورای استانی ارسال میگردد.
با توجه به دستورالعمل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هر دانشجویی که متقاضی طرح درخواست خود در شورای بررسی موارد خاص دانشگاهی میباشد، لازم است درخواست خود را در سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) به آدرس:
www.portal.saorg.ir
ثبت نماید. بدین منظور لازم است دانشجو درخواست خود که به تأیید آموزش دانشگاه رسیده است (فرم مخصوص شورای بررسی موارد خاص را از اینجا دریافت کنید) را به همراه مستندات پیوست (به صورت یک فایل pdf) در سامانه سجاد بارگذاری نماید. بدیهی است از این پس در جلسات شورا فقط مواردی قابل بررسی خواهند بود که در سامانه فوق ثبتنام کرده باشند.
تصمیمهای صادره در شورای دانشگاهی از طریق سامانه جهت اجرا به معاونت آموزشی و جهت اطلاع به دانشجو ابلاغ میگردد.
نکته:
۱- با توجه به اینکه فرآیند ثبتنام و نتایج مربوط به آن از طریق پیامک به متقاضی اطلاع داده میشود، لذا لازم است به پیامکهای ارسالی از طریق سامانه توجه نموده و در صورت لزوم به کارتابل شخصی مراجعه گردد.
۲- لازم است متقاضیان هنگام ثبت درخواست، تمامی اطلاعات لازم را از سامانه گلستان به دقت وارد کرده و در قسمت توضیحات درخواست، شرح درخواست و نیمسال موردنظر را ذکر نمایند. هرگونه خطا در وارد کردن اطلاعات آموزشی یا بارگذاری ناقص مدارک موجب ارجاع درخواست به کارتابل متقاضی میگردد.
فرم درخواست طرح در شورای موارد خاص
فرم در خواست تمدید سنوات تحصیلی (خاص دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مرحله انجام پایان نامه/ رساله