غدیر وعده فراموش شده



نویسنده (ها) : هانی عباسی
ناشر : آستان مهر
آخرین بروزرسانی : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
شابک : 9786226699464
آخرین نوبت چاپ : ۱۴۰۱
نسخه الکترونیکی : دارد
زبان های در دسترس : فارسی
قیمت : ۱۵۰٬۰۰۰ ریال

      روز هجدهم ذیحجه و حادثه غدیر اتفاق مهمی در تاریخ شیعه به حساب می‌آید و با توجه به آیه اکمال «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً» سوره مائده که در شان ولایت علی (ع) به خلافت رسول الله، نازل شده است برای همه مسلمانان اهمیت زیادی دارد.

     با این وجود هنوز اختلافات و شبهات فراوانی حول این آیه نیز وجود دارد که می‌گوید منظور از کامل شدن دین بیان احکام شرعی دین اسلام است اما با توجه به یأس کفار این دیدگاه قابل پذیرش نیست. چرا که احکام به تنهایی باعث حفظ دین و مأیوس شدن کافران نمی‌شود.

     به هر روی این اختلاف نظر باعث جدایی و انشقاق دین اسلام شده و هزاران سال موضوع بحث متخصصان علوم حوزوی و شیعه‌شناسی و مباحثاتی در رابطه با غدیرشناسی بوده است. بنابراین لازم است با عنایت و شرح کامل خطبه و بهره‌گیری از احادیث و روایت مختلف، پرده‌های تردید را کنار بزنیم و با واقعیت مسلم تاریخی و دینی اسلام و ولایت آشنا شویم.

     هانی عباسی در کتاب غدیر وعده فراموش شده این امکان را فراهم کرده است که ضمن بیان و تفسیر کامل خطبه غدیر، آیات، زیارات مخصوص عید غدیر خم و با ارائه فصلی تحت عنوان پرسش و پاسخ پیرامون آن، توئطه‌های تفرقه‌افکن را خنثی کند و حزن شیطان را بار دیگر به نمایش بگذارد. این نیت الهی همچون روز واقعه غدیر منافقین را دوباره رسوا می‌کند و مقاصد والای پیامبر اکرم را آشکار می‌گرداند.

     خواندن کتاب غدیر وعده فراموش شده به چه کسانی توصیه می‌شود؟

     اثر حاضر برای همه مسلمانانی که برای شناخت حق از باطل و آگاهی از تاریخ دین اسلام و مذهب شیعه به دنبال منبع مناسبی در حوزه غدیرشناسی هستند، پیشنهاد می‌شود.

ارسال با ایمیل: