عنوان پایان‌نامه

بررسی رابطه مدیریت زمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوم



    دانشجو در تاریخ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "بررسی رابطه مدیریت زمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوم" را دفاع نموده است.


    رشته تحصیلی
    روانشناسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی
    تاریخ دفاع
    ۲۰ آذر ۱۴۰۱

    چکیده

    چکیده

    پژوهش حاضر به منظور تعیین رابطه بین مدیریت زمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اجرا گردید. پژوهش فوق از نظر ماهیت و هدف، کاربردی بوده و از لحاظ گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی است. دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهر تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ جامعه آماری را تشکیل داده‌اند که از بین آنها ۱۰۰ نفر به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب گردیدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه مدیریت زمان ترومن و هارتلی(۱۹۹۶) که پرسشنامه ای با 14 سوال است و دارای روایی و پایایی می باشد  هم چنین برای سنجش پیشرفت تحصیلی، از معدل تحصیلی دانش آموزان  استفاده شده است. در نرم افزار  SPSS ، نسخه 15 ، با استفاده از آزمون اسپیرمن به تجزیه و تحلیل داده ها پرداختیم و نتایج تحلیل داده ها نشان داد بین مولفه های مدیریت زمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مستقیم، مثبت و معناداری وجود دارد. از بین دو مولفه مدیریت زمان، برنامه ریزی کوتاه مدت بیشتر از مولفه برنامه ریزی بلند مدت، قابلیت پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را دارد.

    کلیدواژه‌ها: پیشرفت تحصیلی، مدیریت زمان، دانش آموزان متوسطه