عنوان پایان نامه

رابطه خود محق پنداری تحصیلی و بی صداقتی تحصیلی در دانشجویان


    رشته تحصیلی
    روانشناسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی
    تاریخ دفاع
    ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

    چکیده

    چکیده

    افزایش خودمحق پنداری تحصیلی در بین دانشجویان موجب گسترش رفتارهای غیرمولد به‌خصوص

    بی صداقتی تحصیلی شده است. پژوهش حاضر باهدف بررسی ارتباط بین خودمحق پنداری و بی

    صداقتی تحصیلی در بین دانشجویان انجام شد.

    روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی همبستگی بود. جامعه هدف در این پژوهش دانشجویان مشغول

    به تحصیلی شهر تهران بودند که از بین آن‌ها 77 نفر به صورت نمونه گیری دردسترس به عنوان

    نمونه انتخاب شدند. آن ها تست محق‌پنداری تحصیلی چونینگ و کمبل ( ۲۰۰۹) و بی صداقتی

    تحصیلی مک کابی و تروینو (۱۹۹۷) را تکمیل کردند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون

    همبستگی پیرسون و نرم افزار SPSS نسخه 27 استفاده شد.

    نتیجه نشان داد که بین خودمحق پنداری تحصیلی و بی صداقتی تحصیلی ارتباط مستقیم و معناداری

    وجود دارد.