: مقایسه نگرش دانشجویان رشته روان شناسی بادانشجویان رشته حسابداری نسبت به کودکان استثنایی
- تاریخ دفاع
- ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
- دانشجو
- زهرا کریمی
- چکیده
-
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی مقایسه نگرش دانشجویان رشته روان شناسی با دانشجویان رشته
حسابداری نسبت به کودکان با نیازهای ویژه انجام شد. که در این پژوهش تعداد 60 نفر از
دانشجویان هر دو رشته در بین دانشگاه های شهر تهران به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب
شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه سنجش نگرش نسبت به افراد دارای ناتوانی ATDP ) )
بود. به منظور بررسی فرضیه های پژوهش در بخش توصیفی، از آزمون آماری ضریب همبستگی
پیرسون با برنامه Spss استفاده شده است. و کلیه فرضیه های پژوهش تایید شد. با توجه به نتایج
سطح معناداری 001 / 0 و ضریب همبستگی 15 / 0 میباشد و میتوان چنین استنباط کرد که فرض
آزمون یعنی وجود رابطه مثبت بین نگرش دانشجویان رشته روانشناسی و حسابداری به کودکان با
نیازهای ویژه پذیرفته میشود و با افزایش یک متغیر، متغیر دیگر نیز افزایش مییابد و بالعکس؛ یعنی
هرچه میزان نگرش دانشجویان رشته روانشناسی بالاتر رود، میزان نگرش دانشجویان رشته
حسابداری نیز افزایش می یابد. یافته های این پژوهش نشان میدهد که بین نگرش دانشجویان رشته
روانشناسی و حسابداری به کودکان با نیازهای ویژه رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.