عنوان پایان‌نامه

موضوع پایان نامه : بررسی رابطه بین تخیل و خودکارآمدی دانشجویان شهر تهران



    دانشجو در تاریخ ۰۵ آبان ۱۴۰۴ ساعت 10 ، به راهنمایی ، پایان نامه با عنوان "موضوع پایان نامه : بررسی رابطه بین تخیل و خودکارآمدی دانشجویان شهر تهران" را دفاع نموده است.


    دانشجو
    عطیه نوری
    استاد راهنما
    فاطمه چینی فروشان
    رشته تحصیلی
    روانشناسی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی
    محل دفاع
    دانشگاه شهید مطهری-واحد خواهران - تهران
    تاریخ دفاع
    ۰۵ آبان ۱۴۰۴
    ساعت دفاع
    10

    چکیده

    چکیده:
    هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین تخیل و خودکارآمدی در میان دانشجویان شهر تهران بود.
    تخیل به عنوان یک فرآیند شناختی مهم، می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روی باورها و رفتارهای فردی
    داشته باشد. از سوی دیگر، خودکارآمدی به عنوان اعتقاد فرد به توانایی‌های خود در انجام وظایف و
    رسیدن به اهداف، نقشی کلیدی در موفقیت‌های تحصیلی و حرفه‌ای ایفا می‌کند.
    در این مطالعه، از روش توصیفی-پیمایشی از نوع همبستگی استفاده شد و نمونه‌ای شامل ۸۰
    دانشجو به صورت تصادفی انتخاب گردید. داده‌ها با استفاده از دو پرسشنامه استاندارد تخیل و
    خودکارآمدی جمع‌آوری شدند. تحلیل داده‌ها با استفاده از روش‌های آماری مناسب انجام شد.
    نتایج نشان داد که بین تخیل و خودکارآمدی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر،
    افرادی که دارای تخیل قوی‌تری هستند، معمولاً احساس خودکارآمدی بیشتری نیز دارند. این یافته‌ها
    حاکی از اهمیت تخیل در تقویت اعتماد به نفس و توانایی‌های فردی است.
    نتیجه‌گیری این پژوهش می‌تواند به عنوان مبنایی برای طراحی برنامه‌های آموزشی و
    مشاوره‌ای به منظور تقویت تخیل و خودکارآمدی دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.

    کلیدواژه‌ها: پژوهش، تخیل، خودکارآمدی، دانشجویان